טענות: 'רשות העתיקות' פינתה בית קברות יהודי במבצע בזק

    בכדי למנוע הפרעות מאנשי הציבור החרדי, תוכנן מבצע בזק שתוכנן היטב יומיים קודם לכן, אז בוצעו עבודות חישוף שחשפו את כל הקברים, ושיאו ביום תענית אסתר, אז הגיעו כמאה פועלים, חופרים, ארכיאולוגים, אנתרופולוגים, מודדים וצלמים, לצד מאבטחים וכוחות משטרה שנפרסו בשטח על מנת לבצע את העבודה במהירות ולא הפרעה
    ישראל פריי No Comments on טענות: 'רשות העתיקות' פינתה בית קברות יהודי במבצע בזק

    בועד להגנת קברי ישראל טוענים: ב'רשות העתיקות' ניצלו את ימי הפורים לביצוע מחטף שערורייתי • מאות עובדים ואנשי אבטחה, פינו במהירות בית קברות עתיק ביפו • הרשות בתגובה: "מנהלים שיח ישיר מול המשרד לענייני דתות בענין זה"

    בכדי למנוע הפרעות מאנשי הציבור החרדי, תוכנן מבצע בזק שתוכנן היטב יומיים קודם לכן, אז בוצעו עבודות חישוף שחשפו את כל הקברים, ושיאו ביום תענית אסתר, אז הגיעו כמאה פועלים, חופרים, ארכיאולוגים, אנתרופולוגים, מודדים וצלמים, לצד מאבטחים וכוחות משטרה שנפרסו בשטח על מנת לבצע את העבודה במהירות ולא הפרעה
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם "רשות העתיקות" ביצעה מחטף שתכליתו הרס בית קברות יהודי ללא כל תיאום ופיקוח? על פי טענות גורמים חרדיים הפועלים בעניין כבוד המת, התשובה לכך חד משמעית. על פי עדויות, מתחם "בית השנטי" ביפו, בו התגלה בית קברות עתיק, פונה במבצע בזק, תוך חילול והפקרת עצמות ושרידי הנפטרים.

    מדובר באתר המתוכנן לבנייה, אשר לבקשת היזם שמעוניין לבנות במקום תוכנן פינויו ע"י מרחב מרכז ברשות. לטענת אנשי הועד להגנת קברי ישראל, בכדי למנוע הפרעות מאנשי הציבור החרדי, תוכנן מבצע בזק שתוכנן היטב יומיים קודם לכן, אז בוצעו עבודות חישוף שחשפו את כל הקברים, ושיאו ביום תענית אסתר, אז הגיעו כמאה פועלים, חופרים, ארכיאולוגים, אנתרופולוגים, מודדים, צלמים, וכו', לצד מאבטחים וכוחות משטרה שנפרסו בשטח על מנת לבצע את העבודה במהירות ולא הפרעה.

    נציגי הועד שהגיעו למקום, נחרדו לגלות לאחר יום עבודה אחד בלבד באתר, כי נחטטו עצמות הנקברים, הוסרו הסככות ואל השטח נכנס טרקטור שחרש את כל השטח ללא שישאיר כל זכר מבית הקברות ומהזוועה שנעשתה לעיני השמש.

    קומץ קטן של מפגינים שהגיעו למקום לאחר שנודע להם ברגע האחרון על המבצע, גילו מחזות מחרידים של העמסת עשרות רבות של קרטונים מלאים עצמות אדם, אך לא יכלו לעשות מאום.

    בועד מציינים כי עבודות אלו נעשו בניגוד להוראות היועץ המשפטי, לפיהן, עצמות אדם שמוצאים ממקום קבורתם עליהם לעבור לידי אנשי משרד הדתות על אתר.

    אך כמו במקרים רבים, מסתבר שסוגיית חפירות קברים מעלה אמוציות בקרב גורמים חרדיים שונים, ונתונה במחלוקות קוטביות בין שלל גורמים עד שקשה להבין את מארג האינטרסים וקבלת תמונת מצב עדכנית ומהימנה.

    בשיחה שקיים אתר 'קול חי' עם אהרל'ה יקטר, עסקן מוכר בנושא, נשמעו טענות שפקפקו בגרסת הועד ובכלל בהימצאות קברי יהודים במקום. לטענת יקטר, מי שעומד מאחורי הועד הוא הרב דוד שמידל מ"אתרא קדישא", שלטענתו גם בעל השפעה על מי שזכה במכרז משרד הדתות לטיפול בכל אתרי הקברים, דברים שמעלים אצלו תהיות רבות.

    יקטר מונה מספר אתרי קבורה באזור יפו בהם ברור מעל לכל ספק כי מדובר בקברי גויים, והוא גם טוען להוכחות כי הרב שמידל עצמו מפנה שם קברים. בנוסף הוא טוען: אם אכן ישנה בעיה באתר, איך אותם גורמים שמוחים על הפגיעה מקרב אנשי האתרא קדישא לא מנעו את הפעילות בכוח ההשפעה שלהם במשרד הדתות.

    מ'רשות העתיקות' נמסר בתגובה: רשות העתיקות עובדת בשיתוף מלא עם משרד הדתות ומתייחסת במלוא הרגישות לכל מקרה בו מתגלות עצמות אדם בחפירות הארכיאולוגיות.

    במהלך החפירות הארכיאולוגיות ביפו, התגלו בשבוע החולף מספר קברים מהתקופה העות'מנית. קברים אלו הם חלק מבית קברות מוסלמי המוכר מהמקורות ההיסטוריים. החפירה הופסקה לאלתר בסביבתו של השטח בו מצויים קברים נוספים, והודעה נמסרה ליזם.

    רשות העתיקות מנהלת שיח ישיר מול המשרד לענייני דתות בענין זה ותמשיך לנהוג ברגישות  בנושא כבוד המת במהלך ביצוע פעולות השמירה על עתיקות הארץ.

    אוהל קברים בעיצומם-של-העבודות חילול קברים ארכיאולוגים ארכיאולוגיה פינוי קברים הפגנה קברים חול קברים



    0 תגובות